Csináltam egy kis összesítést arról, hogy (az Effie-ről kiadott könyv adatai szerint) milyen médiát használtak azok, akik Effie-t nyertek.
Jelentem gigászi küzdelem folyik az örökifjú, masszívan és megbízhatóan robotoló TV és a trendi digitális média között.
Az összes díjazott kampányt viszgálva a TV vezet, 30 díjból 25-öt olyan kampány nyert, ahol használtak tévét. 22 kampányban volt internet, 18-ban magazin.
Az aranyakat tekintve már fej.fej mellett halad a 2 képernyő (8-8), a többiek jelentősen lemaradva (magazin 4, közterület 3, napilap és rádió 2-2)
A platinát pedig egy digital-only kampány nyerte.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a kampányok nagyrészében a TV a vezető médium (erre építik a többi eszközt, az azokon futó kreatívokat), akkor egyelőre a tévé vezet a képernyők Effie csatájában.
Nézzük, mit hoz a jövő.