HTML

Mattai-Macher Rangsor

A Mattai-Macher Rangsor a magyar reklámpiac első ügynökségi rangsora, mely a hazai fesztiválokon és versenyeken megszerzett díjak alapján áll össze. A listát minden évben egy kötött formula alapján Macher Szabolcs, a Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó Kft vezetője állítja össze. www.mattai.hu

Akkor kezdjünk bele... (alapok 2008-ból)

2009.08.26. 14:41 Mattai-Macher

Tavaly (2008) készítettem el az első Mattai-Macher Rangsort, mely nem egy világújdonság, de a hazai piacon hiánypótló "termék".

A lényege, hogy vesszük azokat a hazai reklámmal kapcsolatos fesztiválokat/díjakat/versenyeket, amik a legszélesebb körben értelmezve foglalkoznak a reklámmal (ti. nem speciális, pl. rendezvény, print vagy DM díjak), és egy objektív tényezőkön alapuló formula segítségével kiértékeljük, melyik ügynökség szerepelt a legjobban az adott évebn ezeken a megmérettetéseken.
Avagy: MELYIK ÜGYNÖKSÉG VOLT A LEGEREDMÉNYESEBB AZ ADOTT ÉVBEN A HAZAI DÍJAK ALAPJÁN.

"Kinek jó ez?"

Elsősorban a hirdetőknek, akik új reklám/kreatív/média/online ügynökséget keresnek. Nekik nyújthat támaszt az előválogatáshoz, mely sokszor nem egyszerű.
Aztán maguk az ügynökségek, akik láthatják saját helyüket, a konkurencia helyét a piacon, felfedezhetnek trendeket, ad absurdum mutogathatják ezt az eredményt is nagy büszkén a credential preziben.
Emellett az elvetemült szakmabelieknek érdekes plusz információt adhat, amit aztán tetszés szerint lehet emészteni.

"Hogyan készül?"

1. Meghatározzuk az értékelt versenyek körét. Kritérium, hogy hazai legyen és a reklámszakma minél szélesebb keretét megszólítsa.
A 2008-as lista a következő díjak alapján állt össze:

  • Hipnózis (Kreatív)
  • Arany Penge (MAKSZ)
  • Arany Dió (BrandFestival)
  • Mérleg (ADCH)
  • EFFIE (IAA+MAKSZ)

2. Az "érmes" helyezést elértek 1-2-3 pontot kapnak a bronz-ezüst-arany (3-2-1.) helyezésükért. A nagydíjért (ha van) 5 pont jár.

3. Az egyes versenyeken elért helyezéseket az adott díj presztizsének megfelelő súlyszámmal felszorozzuk. Erre van egy objektív, de szupertitkos algoritmus.

4. Innen már gyerekjáték az egész, és egy csomó kulimunka (hiányzó adatok kinyomozása, több versenyen több néven futó, ámbátor egyés ugyanazon kampányok/reklámok beazonosítása, harmonizálása, összesítés, bindzsizés, formázás, stb, stb, stb)

5. A kész adatbázisból aztán elkészülnek a toplisták.
Tavaly 8 féle volt:

  • Vágatlan: ezen minden ügynökség minden díjazott kampánya szerepelt.
  • Self-promo nélküli: mert azért mégis csak kicsit izgalmasabb, hogy megbízásra mit sikerült...
  • Self-promo és TCR nélküli (zsoldos): mert azért ugye az élesben, pénzért készülő alkotások többet elárulnak egy ügynökség (mint üzleti szolgáltatást nyújtó vállalkozás) képességeiről.
  • Aztán volt kreatív-, média-, és online ügynökségi szűrés
  • És megnéztük, hogy mely ügyfelek és mely kampányok voltak a legsikeresebbek.

 

"Hol nézhetem meg?"

A tavalyi végeredmény itt, a Mattai honlapján található.

Innen folytatjuk, jöjjön a 2009-es Mattai-Macher Rangsor.

Van kérdés? 

 

komment

süti beállítások módosítása